Fredberg indgår aftale med JUMP eSport ApS

0
1169

Frederik Fredberg forlod for et par dage siden Odense eSport. Nu har han indgået en aftale med JUMP eSport ApS, der har til opgave at hjælpe FIFA-spilleren med alt kommercielt arbejde fremadrettet.


For en uge siden valgte FIFA-spiller Frederik Fredberg sammen med Daniel ‘Dingo’ Kristensen at forlade Odense eSport. Nu har den regerende Waoo FIFA Liga-vinder dog allerede været ude og sikre sig en ny aftale. Således lyder det fra en ny pressemeddelelse, vi har modtaget.

Her er der tale om en aftale med anpartselskabet ‘JUMP eSport’, der fremover skal hjælpe den tidligere Odense eSport-spiller med de kommercielle ting så som juridisk rådgivning, kontraktforhandlinger og promovering helt generelt.

Med andre ord ser det altså nu ud til, at Fredberg satser stærkt på at skabe et brand ud af sig selv og sine evner med controlleren og foran kameraet på Twitch.tv samt YouTube, hvor han det seneste års tid har skabt en karrierevej for sig selv som følge af sin store humor og fornemme FIFA-talent.

Samarbejdet fortsætter på ny

Indehaveren af JUMP eSport er derimod ikke spor ukendt for Fredberg. Jens Martinus Pedersen fortsætter nemlig sit forrygende samarbejde, han havde med ham i Odense eSport, og han udtaler tilmed følgende om det nye samarbejde mellem dem, der nu ser ud til at fortsætte:

Frederik og jeg har haft et fint samarbejde i 2017, og at vi nu indgår denne aftale ligger i naturlig forlængelse heraf. I løbet af 2017 har Frederik styrket sit brand som et af Danmarks allerbedste indenfor FIFA. Det skal vi nu bygge videre på. Frederik skal have de bedste betingelser for at dyrke det, som har bragt ham i den position.

En af årsagerne til, at Jens Martinus Pedersen har valgt at starte dette projekt op, ligger hovedsageligt i hans tro på FIFAs position indenfor eSportsscenen.

Jens Martinus Pedersen ser et stort potentiale i FIFA som eSportsgren.

Det er min vurdering, at FIFA i løbet af det næste år kommer til at stå stadig stærkere på eSportsscenen. Vi har en ny FIFA-lancering lige om hjørnet, og der venter et fodbold-VM til næste sommer. FIFA som spiltitel er også afhængig af, hvordan fodbolden – den der spilles med fødderne – udvikler sig. Samtidig breder FIFA-hypen sig til flere sociale platforme, og det er med til at gøre FIFA-spillerne interessante for en række sponsorer og events.

Fuldt fokus på præstationerne

Hovedpersonen selv, Frederik Fredberg, ser naturligvis også meget frem til det nye samarbejde, der kommer til at betyde, at han nu kan fokusere hundrede procent på at præstere og overføre de mange bedrifter her i FIFA 17 med over i FIFA 18.

Frederik Fredberg vandt i juni-måned 70.000 kroner, da han sluttede på førstepladsen i Waoo FIFA Liga. Foto: Sebastian Bendt Sørensen.

Jeg er utrolig glad for at være noget til enighed med JUMP Esport. Det er et skridt i den rigtige retning, da jeg nu udelukkende behøver at tænke på FIFA. Derudover er jeg også sikker på, at JUMP Esport kan være med til at forbedre mit brand yderligere. Jeg glæder mig til at se, hvad fremtiden bringer. Det bliver spændende.”

Som afslutning på pressemeddelelsen fortæller Jens Martinus Pedersen til gengæld, at trods han sidder i både Odense eSport og JUMP eSport, kommer denne aftale ikke til at have nogen indflydelse på Fredbergs tidligere hold.

Som mange sikkert ved, er jeg også indehaver af Odense eSport, men aftalen med Frederik Fredberg får ingen betydning i den retning. Han skal ikke repræsentere Odense eSport, og aftalen er indgået med JUMP eSport, der er et selvstændigt anpartsselskab.

Fakta om JUMP eSport

JUMP eSport hjælper med at bringe eSportsudøvere og virksomheder videre til et nyt niveau. De råder over 300 kvadratmeter kontorfaciliteter, bootcampmuligheder og tilbyder rådgivning indenfor mediestrategi- og håndtering, marketing samt juridisk bistand og hands on assistance.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here