Fredag aften tog fire store eSports-klubber et gevaldigt skridt imod et endnu større kendskab blandt FUT-spillerne. De har nemlig alle sammen fået deres egne trøjer med i FUT 18.

Markedet for eSports-klubber og organisationer udvikler sig drastisk i disse dage, og det samme gør deres fanbaser naturligvis også. I dette års udgave af FIFA kan de dog blive langt større, eftersom producenterne bag FIFA Ultimate Team, EA, nu har valgt at inkludere hele fire forskellige eSports-klubbers trøjer i det populære gamemode.

De fire heldige klubber/organisationer er Hashtag United, Team Vitality, AS Roma eSports og sidst men ikke mindst Team Liquid, hvor danske Lasse Bækkelund lige nu er eneste FIFA-repræsentant. Han var da derfor også utrolig stolt og begejstret over at få sit holds trøje med i spillet, han netop selv dyrker så meget.

Det er kæmpe stort, at trøjerne er blevet inkluderet i FUT. Det er vel enhver FIFA-spillers drøm at spille med “sin egen” trøje i spillet. Jeg er den eneste FIFA-spiller i Liquid, og nu har hele verden mulighed for at spille i den trøje, som jeg ene og alene repræsenterer på FIFA-scenen – det er satme stort,” fortæller danskeren, der har været en del af eSports-organisationen Team Liquid siden juni i år. Og trøjerne, den skal Lasse Bækkelund naturligvis gøre brug af.

Selvfølgelig skal trøjerne bruges på mit FUT-hold! Jeg tror, at Liquid ville synes, det var lidt nytteløst at få lavet denne aftale, hvis jeg ikke ville bruge trøjerne,” siger han.

Om disse trøjer kan købes frit på transfermarkedet, eller om de vil være en del af en Squad Building Challenge er endnu ikke bekræftet, men faktum er altså, at dette initiativ fra EA er en fremragende ting for eSports-verdenen, der for blot et år siden stod og drømte om et tiltag som dette.

Og mon ikke vi kommer til at se endnu flere i fremtiden? Måske endda med danske eSport-organisationer – hvem ved!

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.