Den nye ‘FIFA 18 Gameplay Trailer’ udkom i sidste uge – men hvad indebærer de forskellige nye udvidelser, vi kun kort fik et glimt af i videoen? Læs med her.

Når et nyt FIFA-spil kommer på markedet, ønsker vi naturligvis at se en masse nye tilføjelser til selve spillets gameplay. Det er for langt de fleste konkurrence-spilleres vedkommende førsteprioriteten ved det nye spil, samt det som kan hjælpe dem frem til sejrene i de store FIFA-turneringer, hvis de nye features passer dem bedst.

I år bliver formentlig heller ingen undtagelse, da EA Sports allerede på nuværende tidspunkt har annonceret nogle af de første par udvidelser, som er med i FIFA 18’s gameplay.

Bliver hovedstød det store hit i FIFA 18?

Én af disse udvidelser bliver nye måder, hvorpå du i FIFA 18 kan nette bolden i målet. Hvert år opstå nye måder at afslutte chancerne lettest på. Senest så vi eksempelvis ‘driven shots’ i det nuværende FIFA 17, der er blevet plejet godt og grundigt blandt elitespillerne.

Nu meddeler EA Sports så, at der, udover nye afslutningsanimationer, også vil være mange nye hovedstødsanimationer, samt måder man vipper den ind i boksen på via. indlæg. Præcis hvordan det kommer til at være, må vi nok vente helt til udgivelsen med at finde ud af, men kunne FIFA 18 blive spillet, hvor hovedstød bliver ‘overpowered’ igen?

Stadion-atmosfære overført til den virtuelle bane


Autentisk skygge fra solen, mere nøjagtige kommentatorer, målfejringer med holdets fans og vaskeægte fodbold-slagsange er ikke noget, der direkte påvirker spillets gameplay, men der vil da altid være noget mere livagtigt og realistisk ved kampene, når tilskuerne pludselig begynder at kaste ting ind på banen, som de faktisk kan i det kommende FIFA-spil. Med andre ord kan den manglende støtte fra dine tilhængere ikke bruges som en undskyldning for ikke at besejre din modstander i FIFA 18 – medmindre du selvfølgelig spiller på udebane.

Større taktiske indgreb 

I FIFA 18 kan du efter sigende også få lov til at lave endnu flere taktiske genistrege end de hidtidige FIFA-udgaver. Der kommer til at være høj fokus på at få de store fodboldklubbers måder at spille fodbold overført til den virtuelle bane, så du godt og vel identisk kan lave enten tiki-taka med F.C. Barcelona eller prøve kræfter af med tyske Dortmunds formidable kontraspil. Derudover kan du nu også få bedre styring over dine spilleres positionering med nye funktioner, hvori du enten kan skabe plads til de andre holdkammerater eller få den enkelte spillere til at komme med alle mulige former for løb.

‘Real Player Motion Technology’

‘Real Player Motion Technology’ kunne meget vel ligne EA Sports’ helt store gameplay-satsning i år. Nu bliver Cristiano Ronaldo og de andre topspillere langt mere personlige at spille med – det vil altså sige, at Raheem Sterlings unikke vendinger på bolden, Ronaldos fantastiske sprintevner samt Antoine Griezmanns storartede driblinger udføres, som var det spilleren selv, der gjorde det i en virkelig fodboldkamp.

Det bliver ikke desto mindre spændende at finde ud af, hvordan EA Sports nye, innovative tiltag, ‘Real Player Motion Technology’, bliver, og naturligvis også alle de andre nye og interessante udvidelser, som nok skal ende ud i et mere eller mindre perfekt gameplay i sidste ende.

Fik du ikke set årets første gameplay-trailer, der udkom sidste uge, så får du nu chancen herunder:

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.