Chu Morah, en af EA’s “community managers”, har besvaret 9 af de mest brændende spørgsmål blandt fans’ene af spillet. Spørgsmålene er omkring FUT og udviklingen med “price ranges” og lignende. Spørgsmålene og svarene er oversat fra engelsk.

“Da det er noget nær umuligt at få råd til de bedste spillere i spillet blot ved at spillere kampe, er der så nogle planer om at indføre større belønninger for at spille kampe?”
“Vores fokus ligger på at balancere og stabilisere økonomien, så de nuværende belønninger vedligeholder deres ønskede værdi. At øge præmierne for kampe ville kun øge imbalancen og instabiliteten af FUT-økonomien, Dog er vi i gang med at udforske nye FUT-promotions og idéer til content, mens vi holder spillet balanceret. Vi vil også tilbyde flere turneringer i spillet med større belønninger.

“Hvad var grunden til at implementere universelle “price ranges” i stedet hvor hver konsol separat i starten?”
“Vi følte at det var den mest fair metode at introducere featuren på. For at være ærlig, var det også den bedste måde at overse det hele på. Dog var det, baseret på feedback fra spillerne, mere fair med separate price ranges på de dyre spillere.”

“Er der en grund til indførslen af price ranges? Og hvorfor er der et minimum?”
“Vi forstår at den mindste værdi i en price range har været til stor frustration for mange, men det er en nødvendig del af at eliminere coin-salg i FUT. Vi vil fortsætte med at justere price ranges.”

“Hvorfor er price ranges blevet implementeret så sent i FIFA 15?
“Inflationen i spillerpriser (grundet det øgede antal af ulovlige coins på markedet) skulle ændres hurtigst muligt. Fordelene, der inkluderer et balanceret marked og spillerpriser, der er til at opnå, er det positive ved denne ændring. 

“Er der planlagt nogle store ting efter TOTS i år for at holde folks interesse i FUT (ligesom sidste års World Cup)?
“Vi har nogle store ting planlagt, inklusive nogle helt nye In-Forms. Vi har endnu ikke brugt vores lyserøde IF-farve!”

“Hvorfor er gameplayet så forskelligt mellem FUT og Season? Det virker som om den generelle hastighed er meget anderledes, og Seasons er mindre “buggy”. Plus, hvorfor kan man ikke lave en brugetdefineret formation i FUT?”
“Kemi er forskellen mellem FUT og Seasons. Kemi booster spillernes evner (skud, hastighed osv.) Vi tror ikke på brugerdefinerede i formationer, da det ikke vil virke godt med kemisystemet, og det vil blive udnyttet. 

“Hvordan fungerer kemisystemet præcist? Hvordan er en spiller med 4 kemi kontra en med 10 kemi?”
“Det er svært at forklare uden at gå i detaljer, men jeg vil forsøge: Det generelle princip fungerer sådan, at har en spiller under 5 kemi, spiller de dårligere end deres standard stats. Har de over 5 kemi, spiller de bedre end deres standard stats. En kemistil vil derefter forbedre de enkelte stats. Desuden påvirker hele holdets kemi også hver enkelt spiller en anelse, men ikke nær så meget som individuel kemi. 

“Kommer trade offers tilbage?”
“Det har vi ingen planer om, og det er på grund af coin selling. Det blev primært brugt til netop dette. Alt for få mennesker brugte det af de rigtige årsager. 

“Vil I overveje “throwback-kort” ligesom 2K gør i MyTeam, eller Madden gør i MUT?”
“I modsætning til enkelt-liga-sportsgrene som amerikansk fodbold og basket, så er fodbold en del mere kompleks, da de har flere klubber, ligaer og nationer. Vi har kun adgang til spillerne i deres nuværende hold, ikke tidligere. Det er derfor FUT-legender ikke har en klub ved dem. Spil som MADDEN har kun en enkelt ligas licens, derfor har de markant mere fleksibilitet.” 

Har dette afklaret nogle af tankerne omkring EA’s nylige ændringer til FUT?

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.