Regler og struktur kan ændres løbende, og den endelige fortolkning vil altid blive foretaget af de admins der er ansvarlige for turneringen – deres beslutninger skal accepteres 100%.

Turneringen er kun for danskere, og udenlandske spillere kan derfor ikke deltage.

Online turneringer

Tilmelding:

Tilmeldingen til hver turnering åbner minimum 3 dage før afvikling. Tilmelding sker ved at købe billet igennem link der gives på hjemmesiden. Der skal være købt aktivt medlemskab før man kan tilmelde sig turneringen.

Ved tilmelding er det vigtigt at du skriver dit PSN-id som navn!

Tilmeldingen foretages på turneringssiden igennem computer, tablet eller telefon med internetadgang.

Struktur:

Deltagerne deles ind i grupper med 3-5 spillere i hver hvor minimum top 2 fra hver gruppe går videre til slutspillet. Den endelige struktur afhænger af deltagerantallet.

Kampafvikling:

Deltagerne skal inden første kamp, have tilføjet de øvrige modstandere, som man er kommet i gruppe med, som PSN venner på forhånd.

Kampene spilles ved at deltageren der spiller på hjemmebane inviterer modstanderen til en normalt venskabskamp.

Kan du ikke finde din modstander, så kontakt modstanderen på chatten før admins kontaktes

Indstillinger ved invitation til kamp:

  • Holdniveau: Alle
  • Halvlegslængde: 6min
  • Styring: Alle
  • Spilhastighed: Normal
  • Holdtype: Online

Der vil normalt være frit holdvalg imellem normale klub- og landshold, men der kan dog være bestemte temaer for op til 5 turneringer i turneringsrækken.

Resultater:

Resultater skal selv indtastes af brugerne løbende i Toornament hvor også tilmeldingen foregår- ved spørgsmål kontaktes admin i chatten. Læs her hvordan der indsendes resultat.

I gruppespillet er resultatet gældende efter ordinær spilletid, og dette resultat indsendes. I knockout skal der, i tilfælde af uafgjort, startes en ny kamp, hvor vinderen er den, der scorer det første mål. Når målet er scoret, afbrydes kampen.

Afbrudt kamp

Det er ikke tilladt at afbryde forbindelsen i en kamp. Hvis der opstår fejl, starter man spillet op igen og spiller de resterende minutter. Når tiden er løbet ud, gælder målene fra begge kampe. Dokumenteres det, at forbindelsen bevidst er afbrudt, kan det medføre udelukkelse fra turneringen og fremtidige turneringer.

Nøl:

Det er ikke tilladt bevidst at trække tiden. Skulle det ske, skal anklageren sørge for at kunne dokumentere det, f.eks. ved hjælp af video. Kampen skal pauses og modstanderen samt admin kontaktes med det samme – brok efter kampen er slut vil i normale tilfælde ikke kunne ændre på kampens resultat. I slemme tilfælde vil resultatet dog kunne ændres, men det vil være yderst sjældent og det vil kræve beviser fra alle 90 minutter.

Placering:

Ved pointlighed gælder samlet målscorer, derefter flest scorede mål. Ellers lodtrækning

Udeblivelse:

Er modstanderen ikke mødt op inden for 5 minutter og er det ikke muligt at få kontakt til personen i chatten, så kontaktes admin der så vil bestemme om der skal taberdømmes.

Udebliver en spiller fra én af sine kampe vil han blive taberdømt 3-0 i alle sine kampe – uanset om han har spillet kampe eller ej. Det er altså ikke tilladt at sidde en runde over eller give en modstander sejren uden kamp. Forlades turneringen før alle kampe er spillet, vil det kunne give karantæne fra fremtidige turneringer.

Udeblivelse:

Er modstanderen ikke mødt op inden 5 minutter efter kamptidspunktet, skriver man en besked til modstanderen i chatten med det samme. Er der derefter intet svar, skal udeblivelsen rapporteres til admin i chatten.

Forbindelsesproblemer:

Kan to spillere ikke forbinde til hinanden i en kamp, forsøger begge parter at genstarte kampen. Lykkes det ikke, opretter man i stedet en kamp med brugerdefinerede trupper. Lykkes det stadig ikke, kan admin dømme, at kampen ender 0-0 og dermed 1 point til hver. Sker det for den samme person flere gange i samme gruppespil, kan der blive tale om diskvalifikation af denne ene spiller, så alle kampe taberdømmes, uanset om han har spillet og evt. vundet en kamp.