Nu er det dagen inden CULT Cola FIFA Tour sparkes i gang, derfor har vi haft fat i vores absolut største partner, CULT Cola, for at høre dem om deres forventninger til turneringsrækken.

CULT Cola har været en fast del af den danske FIFA-scene over de sidste par år. Først blev det et stort partnerskab, for at Danmark endelig kunne få sin første FIFA Tour, med kæmpe præmier over hele landet, og næst blev det et samarbejde om ESWC, en af verdens største turneringer. For mange hænger CULT Cola uløseligt sammen med kompetitiv FIFA i Danmark, og det er på alle måder også en god tilstedeværelse, CULT Cola har haft de sidste par år.

“Vores strategi på CULT Cola er bl.a. at markere os aktivt indenfor e-sport og gaming” – CEO Henrik Overgaard

cult2

ESWC 2014. Fotograf: Jesper Kristian Photography

Sidste års Aalborg Open turnering havde som de to foregående år plads til 128 mand. I år er det udvidet til 192, bl.a. på grund af CULT Colas støtte til turneringen, og turneringen bliver større og mere professionel end nogensinde før. Derfor tog vi naturligvis chancen her op til det store kick-off for at tale med CULT Cola om hvad det er, der gør FIFA så interessant for dem.

”Vi har oplevet en enormt god, positiv feedback fra de unge mennesker, vi har interageret med til både events og online. Vores målgruppe er stærkt repræsenteret på og omkring FIFA-scenen, hvorfor CULT Cola FIFA Tour har ramt hovedet på sømmet i målgruppen. FIFA er desuden et spil som de fleste forstår og kan relatere til, så ikke nok med vi oplever et højt underholdningsniveau, kan vi også tale til en bredere målgruppe end ellers ved e-sport.”

cult1

ESWC 2014. Fotograf: Jesper Kristian Photography

Personen, der udtaler sig, er CEO for CULT Henrik Overgaard, og han har om nogen indflydelse på hvilken retning CULT Cola skal udvikle sig i, og har i den grad også fokus på den danske scene af både FIFA, men også e-sport generelt.

”Vores strategi på CULT Cola er bl.a. at markere os aktivt indenfor e-sport og gaming. Vi har respekt for e-sport og er klar over, at der er mange forskellige genrer. Vi er derfor i gang med at indsnævre vores fokus, så vi kan yde maksimalt ved de aftaler, vi indgår. CULT Cola har et højere koffeinniveau end resten af sodavandskategorien, hvilket absolut har en fordel, når man har med e-sport at gøre. De keywords vi bruger om CULT Cola – BIGGER, BETTER, STRONGER, FASTER, COOLER – er et åbenlyst match for FIFA og for en stor del af e-sporten generelt.”

Det var for CULT Cola heller ikke kendt territorium, de bevægede sig ud på og de var i 2015, da de sponsorerede diverse af Sports-Gamings FIFA-projekter, helt nye inden for scenen. Derfor var det også meget vigtigt for dem at komme godt ind på FIFA-scenen samt få en god oplevelse.

cult3

Aalborg Open 2015. Fotograf: Rasmus Smedstrup

”Sidste år var vi helt nye på grønsværen som sponsor, og vi glæder os derfor til at trække på erfaringen og få endnu bedre resultater i år. Vi fik rigtig god eksponering af CULT Cola i en meget relevant målgruppe – både på de sociale medier men også ved den direkte relation til turneringerne. Vi forventer, at vi kan nå bredere ud i år, da deltagerantallet er blevet sat op, vi har fået endnu bedre locations og der er kommet flere motiverede partnere ombord. Desuden afvikles flere af turneringerne i storcentre, hvilket blot øger antallet af mennesker, vi kan nå ud til med e-sport og CULT Cola.”

CULT Cola er et af Danmarks mest fremadstormende firmaer, og vi er glade for at de også har valgt at fokusere så meget på FIFA-scenen som de har gjort – vi håber at denne udvikling fortsætter til alles gavn i fremtiden.

CULT Cola Aalborg Open afvikles lørdag d. 5. marts, og mere info kan findes her hvor der også kan købes billet.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *